Uncategorized

RESEPI AIR SEDAP RAMADHAN BERSAMA PERFORMANCE DRINK SHAKLEE (SIRI 1)

Huu sedap betul Performance Drink ni buat berbuka puasa. Minum seteguk terus rasa bertenaga💪😋 Patutlah gambar basikal hehe.

Dulu kalau berbuka mesti minum bercawan-cawan air tapi masih rasa haus dan makin lama makin huh lemau badan.

Berbeza rasa bila ambil air ni waktu berbuka. Rasa segar macam mandi air terjun tau. Memang rasa cergas nak solat terawih dekat masjid.

Lagi seronok sebab air ni kita boleh buat macam-macam resipi yang mengiurkan. Hari ni saya nak buat campur begini pula😋

Bahan-Bahan

Bahan-bahan:

  1. 3 sudu PERFORMANCE DRINK SHAKLES
  2. Air masak 250 ml
  3. Cendol
  4. Buah dalam tin

Cara Buat

Tuangkan air dalam cawan
Letak 3 sudu PERFORMANCE DRINK SHAKLEE dan kacau sehingga larut
Letakkan buah dari tin sebanyak 1-2 sudu
Letak cendol sesudu
Letakkan ais secukupnya

DAH SIAP DIMINUM😋

Dalam PERFORMANCE DRINK SHAKLEE ni ada elektrolit seperti Magnasium, Sodium dan Potassium. Elektrolit ni yang cegah badan kita dari rasa dehidrasi waktu berpuasa.

Dan bila berbuka dengan air ni terus rasa cergas. Tak payah minum bergelen-gelen air lagi jadi sebu ja kan hehe.

Sebab tu para atlet sukan ambil air yang ada elektrolit sebelum dan selepas sukan sebab nak hindar dehidrasi.

Sedap betul air ni, bertenaga terus bila minum😍

SELAMAT BERBUKA PUASA DAN SELAMAT BERIBADAT💖

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.