Uncategorized

KISAH SAYA, RAMADHAN & DEHIDRASI

Wah macam tajuk drama😆 Tapi memang bila tiba bulan Ramadhan hidup saya akan penuh drama-drama dan tragedi terutamanya berkaitan kesihatan fuh. Saya kalau hari biasakan memang akan sangat banyak minum air. Doktor kata kadar metabolism saya tinggi dan segala proses laju dalam badan ni. Mungkin selaju saya berjalan selalu 😆 Jadi bila bulan Ramadhan ni …

Uncategorized

CARA KEKAL PROAKTIF SEHARIAN PUASA

Alhamdulillah hari yang sangat proaktif. Mari saya ajar cara proaktif di bulan Ramadhan 💪 Syukur lepas dari sahur dan solat subuh, diberi kekuatan selesaikan amal fardi seperti tilawah, zikir-zikir sampai ke waktu dhuha. Lepas tu terus keluar rumah tolong mak sidai baju dan pergi ke mini kebun sebelah rumah. Siram pokok bunga matahari saya ni. …

Uncategorized

RESEPI AIR SEDAP RAMADHAN BERSAMA PERFORMANCE DRINK SHAKLEE (SIRI 1)

Huu sedap betul Performance Drink ni buat berbuka puasa. Minum seteguk terus rasa bertenaga💪😋 Patutlah gambar basikal hehe. Dulu kalau berbuka mesti minum bercawan-cawan air tapi masih rasa haus dan makin lama makin huh lemau badan. Berbeza rasa bila ambil air ni waktu berbuka. Rasa segar macam mandi air terjun tau. Memang rasa cergas nak …

Uncategorized

6 TIPS BERKESAN KURANGKAN BERAT BADAN DI MUSIM PUASA

Dah penat lelah puasa tapi bila timbang berat lorhh kenapa makin bertambah berat badan ni😱 Pelikkan, patutnya puasa boleh bertambah kurus ini makin gem… 😭 Ok ini perkara biasa sebenarnya bagi orang yang nak kurangkan berat badan masa puasa. Jangan risau meh baca 6 tips ni. Dijamin berkesan 😍👍 Badan kita memerlukan kalori untuk menghasilkan …

Uncategorized

PUASA : 5 KESAN TAK SEDAP PADA BADAN & CARA ATASINYA

Selama ni hampir 24 jam mulut ni asyik menguyah saja kan. Sekarang makan sebelum subuh dan 12 jam lepas tu baru boleh makan dan minum semula. Tak ke terkejut badan ni awal-awal. Opocot kata dia hehe. Fasa 1-5 hari awal memang agak mencabar kecuali bagi orang yang dah biasa berpuasa😊 Ada beberapa kesan tak sedap …

Uncategorized

3 Langkah Kekal Tenaga Berpuasa Dengan SHAKLEE

Ramai yang struggle masa bulan puasa ni. Kadang gastrik, kadang cepat lapar sebab menyusu anak atau mengandung, ada juga yang dehydrated bila tengah luasa sampai pening, migrin atau ada yang pengsan. Bila badan tak larat, terpaksalah korbankan puasa pada hari tu betul? Sedihnya nak ganti nanti. Kan bagus kalau dapat puasa penuh kan. Bestnya kalau …